email: | |
hasło: | |
Zalogowanie oznacza akceptację regulaminu w jego obecnym brzmieniu. | |
Nie pamiętasz hasła? | |
Nie masz jeszcze konta? |
Azja / Azja południowo-wschodnia / Filipiny / Okikawa Maru (Wraki) /
Japoński tankowiec 168 m długości. Leży 2 mile na południe od miejscowości Conception. Jest to największy z wraków Coronu. Najwyższe pokłady położone są płytko, co umożliwia długie nurkowanie. Wrak jest obrośnięty koralowcami i stanowi schronienie dla wielu gatunków ryb. Jest dobrym nurkowiskiem dla początkujących. Dostarcza także wiele możliwości penetracji dla bardziej zaawansowanych nurków: od przedziału napędowego przy śrubach po maszynownię. Wrak jest położony w miejscu występowania silnych prądów, co zapewnia możliwość oglądania wielu ryb, zwłaszcza w czasie płynięcia nad górnym pokładem pomiędzy nadbudówkami. Ta trasa jest bardzo ciekawa i nie należy jej omijać. Wrak urzeka przede wszystkim swoim ogromem, zwłaszcza przestrzenią ładowni na płynne paliwo. Zawisając w toni w środkowych częściach nie widać burt ani dna, wiemy gdzie jest pokład tylko dzięki przesączającym się strugom światła w półmrok ładowni. Przejście przez wał po śrubie jest ciekawe. Wał o długości niecałych 10 m ma średnicę ledwo wystarczającą dla zmieszczenia się nurka, jednak bez możliwości wycofania i jest najbardziej niebezpiecznym miejscem na Okikawie. Można płynąć interesującą trasą przez ładownie i wpływać w korytarze i galeryjki od strony burt na kilku poziomach. Przestrzenie są klaustrofobicznie niskie, zwłaszcza w porównaniu do ładowni, jednak bardzo szerokie. W rufowej części majaczy jakiś dziwny kształt. Możliwy jest powrót poprzez wypłynięcie w jeden z kilku korytarzy na rożnych poziomach w monstrualnym kadłubie
Najlepiej nurkować na wraku używając nitroxu 36 do 40% co pozwala znacznie zwiększyć czasy denne. Maksymalna głębokość 26m, pokłady na 16 i 10m. Rekomendowany poziom wyszkolenia: OWD, Nitrox, w przypadku penetracji – AOWD i Specjalizacja Wrakowa